Metoda Creative! Early English© ma na celu wzbudzenie naturalnej ciekawości poznawczej, pasji i fascynacji uczeniem się języka angielskiego poprzez różnorodne działania twórcze bliskie zainteresowaniom i potrzebom dzieci (2-6 lat).
Zabieg łączenia kreatywnych aktywności z muzyką sprzyja tworzeniu się nowych połączeń neuronalnych, zapisywaniu słownictwa i fraz anglojęzycznych w pamięci trwałej, zwiększeniu poziomu koncentracji oraz podzielności uwagi.
Metoda Creative! Early English© w ramach różnorodnych technik glottodydaktycznych bazuje na działaniach:
- artystycznych – plastycznych (Process Art, Crafts)
- teatralnych (Puppetry Show, podświetlane teatrzyki kubeczkowe, teatrzyki kukiełkowe, łyżeczkowe, papierowe)
- bezpiecznych eksperymentach naukowych,
- działaniach kulinarnych (Creative! Snacks – aktywizujące zmysł dotyku, smaku i węchu)
- zabawach na świeżym powietrzu
- oraz różnorodnych działaniach polisensorycznych (Messy Play Ideas).
Wspomniane aktywności wzbogacone są jednocześnie o:
- śpiew piosenek (o bardzo prostej treści lingwistycznej)
- słuchanie odpowiednio dobranej muzyki, opowiadań, komentarza nauczyciela czy realizację wybranej formy ruchowej
Autorskie piosenki charakteryzuje:
- prostota lingwistyczna
- różnorodność aranżacji i form muzycznych (tradycyjne melodie angielskie, walc, cha-cha, salsa, rock’n’roll)
- uniwersalność, gdyż każda z piosenek może zostać wykorzystana jako materiał i inspiracja do stworzenia formy teatralnej, bajki, opowiadania oraz dostosowana do innych Creative! Activities
Autorka metody CEE

dr Monika Toczyńska
Realizatorka badań naukowych z zakresu psycholingwistycznych uwarunkowań uczenia się języka angielskiego przez dzieci w wieku przedszkolnym. Wykładowca, lektor, dyplomowany muzykoterapeuta, uczestniczka zagranicznego stażu naukowo-badawczego w Carousel Day Nursery (Braintree, Anglia) oraz wielu konferencji z zakresu wczesnej edukacji lingwistycznej.